Just another WordPress.com weblog

Värmen knäckte formen

Ja, det är förstås inte hela sanningen. Jag kanske väljer att berätta mer senare, när jag fått lite mer distans. Just nu är jag dock inte mogen för det. Det är min blogg och jag bestämmer vad jag vill skriva om.

Men värmen är ändå klart bidragande till att det inte blivit någon motion alls sen mitten av juni. Så jag sprang aldrig i Kristianopel heller. Jag gillar inte värme, i alla fall inte runt 30 grader. Då vill jag helst ha en pool att doppa mig i var tionde minut, och det har jag inte hemma.

Ikväll kom jag i alla fall iväg på en runda. Lagom temp, runt 17 grader. Ett steg i taget, promenera, springa, promenera, springa. Riktigt kasst tempo, men jag struntar i distans och hastighet. Viktigast är att jag gjorde det!

Nu har jag inte Tjejmilen att träna mot längre eftersom jag ska till Grekland då. Och till Midnattsloppet 24/8 hinner jag inte vässa formen tyvärr. Min enkla målsättning blir istället att springa för att må bra, för det gör jag verkligen. Ju jobbigare det är, desto skönare är känslan efteråt.

Två-tre gånger per vecka blir nog lagom. Sen lite styrka på det om några veckor, för det känns som jag tappat massor av muskler.

Mitt allra största problem är verkligen uthålligheten. Med löpningen såväl som bantningen går jag all in och sen stupar jag innan jag nått ens halvvägs till målsnöret, och sen får jag börja om på ruta ett igen. Eller två kanske. Jävligt surt när man befunnit sig på ruta fem-sex av tio typ.

Men jag kommer igen🙂

Kommentarer till: "Värmen knäckte formen" (8)

  1. Jag är inte heller helt förtjust i 30-gradig värme så för mig har det blivit korta, intensiva träningspass sena kvällar nu i sommar.

    Hoppas du hittar inspirationen och kommer igen!
    pepp&kram

  2. Bara den som ger upp har förlorat! Du ger inte upp! Kram Birgitta

  3. Vet hur svårt det är med motivationen när det är varmt. Men du kommer igen och det första är jo att ta första steget😉 Löpning har jag också försummat hela Juli månad började så smått igår igen. Vi kan Pernilla🙂 bara man kommer ut så gör det inget om det blir två-tre eller 5 km och intervaller.. Kämpa på kram Cee

  4. Hm…känner så väl igen mig. Jag får vissa ryck ibland att gå allin, ofta fungerar det två-tre veckor..sedan platt fall…men på det stora hela har i all fall detta år varit bra för mig..jag har inte gått upp😉

  5. Du kommer igen, Pernilla! Vi är lite i samma båt nu😉 KRAM

  6. Även jag har fallit igenom i sommar men nu äntligen har jag kommit igång med träningen igen. Din målsättning är perfekt, vad kan vara bättre att sträva efter än att må bra!?!? Heja, heja!

  7. Vad glad jag blir att du bloggar igen, har saknat dig och undrat hur du har det.

Kommentera

Etikettmoln

