Just another WordPress.com weblog

Lördagen den 29 juni ska jag springa 10 km i Kristianopel. Läs mer: http://kustmaran.wordpress.com

Jag är anmäld via Wellivate-Anna, och det ska bli så roligt. Själva sträckan är förvisso inte speciellt rolig. Först springa 5 km på rak landsväg åt ena hållet, och sedan tillbaka igen, men arrangemanget runtikring är väldigt trevligt🙂 En riktig familjefest i en gudomligt pittoresk liten kustby.

Om förhållandena är de rätta (dvs inte för soligt) så finns förutsättningar för att jag kan få en bra tid, men det blir som blir. Man kan bara göra sitt bästa, och man vet aldrig hur det går förrän man är där. Vissa dagar är benen pigga, andra inte. Jag kan bara träna så mycket jag hinner kommande en och en halv vecka och sedan vila några dagar innan, åtminstone från löpning.

Jag sprang 8,5 km i lördags, så benen håller för en mil på asfalt. Om man inte är van vid att springa på asfalt så kan man få väldigt ont i benhinnorna, men jag hade faktiskt knappt träningsvärk efter lördagens runda. Om man aldrig brukar springa på asfalt är det viktigt att man vänjer benen sakta, några km i taget. Men om jag får välja föredrar jag att springa terräng, motionsslinga eller grusväg.

Jag känner verkligen att det är fullt tillräckligt att bara göra det. Att springa en mil är en bedrift för mig. Tiden kvittar.

Kommentera

Etikettmoln

