Just another WordPress.com weblog

Vågen visade +0,2 kg idag hos VV. Trist, men väntat. Efter förra veckans inledande träningsrush måndag-onsdag kom jag liksom av mig på alla fronter. Orkade inte bry mig. Det är jag i ett nötskal – allt eller inget. Blir så trött på att jag inte kan gasa lite lagom.

Resterande ”motion” förra veckan bestod av gräsklippning två timmar i fredags och städning cirka fem timmar i söndags. I övrigt var det mycket vila.

Igår eftermiddag och kväll var jag på utflykt med jobbet, och vi fick både god lunch, middag och kaka till kaffet. Njutning till 200 procent, och noll tanke på vikt och motion.

Idag har jag varit trött och sur som ättika. Kände inte alls för backträning med Wellivate-Anna ikväll. Men jag hade bestämt mig, och jag gjorde det. Nu efteråt är jag matt i kroppen och väldigt nöjd, och mycket mindre sur. (Lite stingslig fortfarande men det beror nog på PMS.)

I kväll var det backträning, upp och ner i olika tempo. Svinbra träning för flåset, och det är precis vad jag behöver. Benen är rätt så starka men flåset behöver tränas. Backträning en gång per vecka är målsättningen, bara livet lugnar ner sig lite.

På torsdag ska jag på Sweden Rock Festival, och jag ska bland annat se Kiss🙂 Sambon och äldsta dottern ska dit även fredag-lördag.

För min del blir det fullt ös på hemmaplan istället för att fixa överraskningskalas för sambon som fyller 50 år i helgen, men jag får god hjälp av mina svärföräldrar. När han kommer hem från festivalen på söndag eftermiddag hoppas jag att han inte är allt för trött och bakis🙂

Kommentarer till: "Löpning gör underverk för humöret" (2)

  1. Håller med dig! Idag kändes inte bara skönt efter min joggingtur utan också under hela passet🙂 Det visade sig också på den totala tiden för den mil jag tog mig rund!

  2. Backträning är ju kanon! Kör på bara.😉
    Jag hade gärna velat se Kiss! Mina gamla idoler! Jag började gilla dem när jag gick i trean. Innan dess var det bara Abba som gällde. Haha! Men efter Kiss var jag frälst till hårdrock och är fortfarande galen i hårdrock. Mannen min är med i ett hårdrocksband (har långt hår och allt) och det var hårdrocken som förde oss samman.
    Hoppas att överraskningsfesten för din man blir kanonbra!🙂❤

Kommentera

Etikettmoln

