Just another WordPress.com weblog

Jag lider fortfarande av efter-väldigt-mycket-att-göra-på-jobbet som jag slutförde förra fredagen. Jag jobbade till och med när jag var som mest förkyld för cirka två veckor sedan. Hela våren känns som en kamp mot klockan.

Fylla på med vikarier och se till att alla får semester när de vill är uppdraget. I stort och smått. Från att rekrytera, få ihop schemaekvationen, meddela lönekontoret, fixa inloggning, e-post, telefon och kontrakt…. Ja, det tar liksom aldrig slut.

Men i fredags var jag klar med sommarschemat för ett 30-tal ordinarie medarbetare (som alla fick semester när de önskade) och 25 vikarier. Klar. Jag fick ihop ekvationen. Nu återstår bara småjusteringar som jag får lösa efterhand. Först 15/7 går jag på semester, så det är gott om tid för det.

Måndag-tisdag gick jag runt på jobbet och var knappt förmögen att göra någon nytta alls. Pilla lite där, pilla lite där, besöka några möten, men mer ork fanns inte. Onsdag och torsdag hade jag två viktiga möten inbokade, i övrigt gjorde jag inte mycket nytta.

Men imorgon fredag har jag inget inbokat, och samtidigt vet jag att det blir mer ös nästa vecka. Dags att attestera majlöner, personaljippo på onsdag, ledig torsdag-fredag, besöka Sweden rock på torsdag, planera och fixa med 50-årskalas på söndag….

Men varje dag får bära sina egna plågor! Just imorgon är det lugnt. Så då bestämde jag mig för att vara spontanledig imorgon för att ladda batterierna inför nästa vecka. Jag ska sova halva dagen och sedan ska jag klippa gräset. Akut-principen gäller🙂

Kommentera

Etikettmoln

