Just another WordPress.com weblog

Jag hade tänkt vila från träning idag. Tyckte kroppen behövde det efter lördagens träningsläger. Seg och irriterad hela dagen på jobbet, aptrött efter matlagning och disk, grinig mot barnen. På väg upp till sängen.

Men just då tänkte jag: När skallen är trött behöver kroppen jobba! Varför ska jag vila nu när jag snart ska sova? Jag somnar godare ikväll om jag får trötta ut kroppen litegrann.

En cykelrunda kändes lagom påfrestande för kroppen, så det fick det bli. 18 km och 1:20 min senare är jag mycket piggare och framför allt väldigt nöjd och tillfreds. Ljudbok i öronen, och varmt bad efteråt gjorde allt ännu bättre. Och om en och en halv timme somnar jag som en stock🙂

Kommentarer till: "18 km på cykel i kväll" (1)

  1. Härligt😉

Kommentera

Etikettmoln

