Just another WordPress.com weblog

Idag gick det mer på vilja än fysiska förutsättningar. Jag är helt slut bokstavligt talat. Får betala dyrt för det imorgon tyvärr. Kommer nog knappt ur sängen i morgon. Det värker redan i hela kroppen! Men man ska ju utmana sina gränser🙂

Tyvärr är jag lite nedsatt fortfarande efter en veckas förkylning, och jag hostade massor hela tiden. Har inte tränat någonting sen jag sprang Blodomloppet för snart två veckor sedan. Men jag ville inte missa träningslägret, och jag fixade det!

Vi inledde dagen med att göra en InBody-mätning. Jag gjorde det senast den 19/1 i år. Någon förändring? Inte mycket. Minus 0,3 kg, varav -0,4 kg fett, +0,2 kg muskler och -0,1 kg skelett. Maskinen bedömer min målvikt till 81 kg jämfört med 80,8 i januari. Enligt mätningen ska jag minska 12,8 kg i fett jämfört med 12,3 kg i januari. Dags att lägga på ett kol! (Fattar inte hur maskinen räknar egentligen.)

Enligt mätningen har jag mycket muskler, jämt fördelat över hela kroppen, och min bentäthet är fortsatt lika bra. En bra bit över det övre referensvärdet på båda delar🙂

Därefter blev det 5,6 km, inklusive backträning i ”mördarbacken” på Rosenholm. Syftet var att med pulsklocka fastställa den egna maxpulsen.

Tre gånger skulle vi springa uppför backen! Första gången visade min maxpuls 189 slag, och därefter blev det bara sämre. Jag orkade inte maxa mer. (Skriver separat inlägg om maxpuls senare.)

Efter god lunch, och lite mer prat om träning och våra olika målsättningar, var det dags för träningspass två. Tusen olika varianter på planka, fot/vad/höft-övningar under 1,5 timme. F… vad jobbigt! Musklerna var helt slut efter löpningen, men vi kämpade på.

Efter mellanmål var det så dags för andra löppasset. Totalt 8,4 km med en massa intervaller. Först 30 sek snabbt, och sen 30 sek långsamt, och det gjorde vi 15 gånger! Därefter springa lagom tempo två min, sen gåvila en minut, och det gjorde vi sex gånger! Jösses. Jag var sist hela tiden, men de andra hämtade upp mig under vilan.

”F… vad viljestark du är” sa coach Anna och den kommentaren värmde enormt🙂 Nu hoppas jag bara att samma gäng träffas om ett halvår. Min målsättning är att ha minskat minst 8 kg i fettvikt, och att jag klarar milen under 60 min🙂

Kommentarer till: "Helt slut efter totalt 14 km" (2)

  1. En sådan mätning skulle jag oxå vilja göra.
    Var kan man göra det?

Kommentera

Etikettmoln

