Just another WordPress.com weblog

Jag har anmält mig till Bräknetrampen i Bräkne-Hoby i dag lördag. Jag ska cykla 60 km, vilket är det längsta jag någonsin cyklat. Jag har tränat så mycket jag kan i vår, och vid två tillfällen har jag cyklat 45 km. Det längsta jag cyklat hittills.

Kan jag cykla en mil per halvtimme så kommer det att ta cirka tre timmar att cykla 60 km. Jag har köpt cykelbyxa med vadderad gren, en extra hållare för vattenflaska, och energi-gel som jag ska peta i mig en gång per mil. (Man förbränner mycket kcal när man cyklar, och det gäller att orka hela vägen så att man inte blir liggande utmattad i ett dike någonstans.)

Jag är verkligen taggad. Eller var väldigt taggad tills i torsdags eftermiddag. Då började jag hosta massor, och efterhand under kvällen och fredagen blev jag sämre och sämre. Halsont, öronont och skrällhostan från h-e.

Jag har blivit genomförkyld, två dagar innan Bräknetrampen. No way att jag orkar cykla 60 km när jag knappt orkat jobba, eller gå upp och ner för trappan här hemma. Det blir vila hela helgen i stället för min del.

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men just nu tycker jag väldigt synd om mig själv. Fast jag vet att det är många som delar min frustration just nu. Det är garanterat många som hade planerat att springa Göteborgsvarvet i dag lördag men som inte kan göra det på grund av sjukdom eller skada.

Att ladda ett helt år inför ett lopp, och sedan sätter kroppen stopp. Det ingår i kitet. Jag har åtminstone bara laddat några månader.

Kommentera

Etikettmoln

