Just another WordPress.com weblog

5 km på 35:02 min är minst sagt kass. För två år sedan sprang jag samma sträcka på Blodomloppet på 31:52 min. Då hade jag precis börjat löpträna. Det är ju inte riktigt den formutvecklingen jag hade hoppats på.

Men man kan inte luta sig tillbaka på gamla meriter, och tempot 7 min/km är den nivån jag ligger på just nu. Bättre än så är jag inte.

Samtidigt kände jag så tydligt under hela loppet att jag har inget att bevisa, varken för mig själv eller någon annan. Att bara göra det är fullt tillräckligt. Jag har verkligen inte mycket till vinnarskalle🙂

Med 3600 anmälda var det svinsvårt att springa. (Mycket enklare för två år sedan med typ 1400 deltagare.) Även om jag höll mig långt till höger, för att kunna gå närhelst jag behövde, så blev jag omsprungen från båda håll på de mest halsbrytande sätt.

Värst av allt var dock att jag fick sjukt ont i trampdynorna, med domnande tår som följd. Nya skor ska väl vara bättre än de gamla!? Väldigt obehagligt, och detta fick mig att gå mycket mer än jag hade gjort annars. Mensvärk på det, och misären är total.

Jag kan analysera detta lopp avigt och rät, men det spelar föga roll. Alla lopp är inte toppen, så är det bara. Och trots den kassa tiden är jag ändå nöjd. Detta är ju bara första loppet på säsongen🙂

20130513-211921.jpg

Kommentarer till: "Kass tid, men jag gjorde det" (4)

  1. pepp pepp det kommer igen man måste bara ta tag i löpningen som för har själv svårt för det.. I morgon är det tid för mig att springa blodomloppet… ha en trevlig kväll… kram

  2. Jag tycker att du är grym som gjorde det!!! 7:29 är mitt REKORD överhuvudtaget🙂🙂 Kram

  3. Tänk på alla som bara satt i soffan i går och inte rörde en muskel, du sprang ett lopp och var ute i friska luften och gav din kropp vad den behöver. Sedan att tiden inte blev vad du ville kan ju förklaras med att det var trångt :-)) Superbra jobbat tycker jag!

  4. Den dagen jag klarar 5 km på 35 minuter kommer jag att vara överlycklig🙂
    Håller med om att det viktiga var att du faktiskt genomförde loppen!

Kommentera

Etikettmoln

