Just another WordPress.com weblog

I torsdags cyklade jag 45 km igen. Verkligen skitjobbigt! Tveksamt om jag ens kan köra bil hem efter Bräknetrampens 60 km nästa helg.

Måste innan dess köpa mig blöjbyxa, cykelställ, och drickflaskefäste. En liter vatten är inte tillräckligt, jag behöver två liter på cykeln. Vad det gäller energi tänker jag köpa energigel, några sådana gör nog susen, varannan mil typ. Under 45 km förbränner jag strax över 2000 kcal, så jag behöver fylla på med energi för att orka cykla 60 km.

Idag hade jag planerat att springa. Men jag har fortfarande träningsvärk efter cyklingen och sen kom jag att tänka på löparcoach Maggans devis: ”Inför lopp ska man vila, då blir man riktigt sugen.”

På måndag 13/5 springer jag 5 km på Blodomloppet och lördag 18/5 cyklar jag 60 km Bräknetrampen. Utöver det ligger jag lågt för tillfället🙂

Glöm inte: Det är under vilan som musklerna växer till sig!

Kommentera

Etikettmoln

