Just another WordPress.com weblog

… ska jag ta det mycket lugnare!

I går lördag reste jag till Motala (32 mil med bil) för ett styrelsemöte med den patientförening (www.hypofysis.se) där min dotter är medlem. Hon är född med defekt hypofys och har därför en massa olika hormoner som substitut/mediciner dagligen. Jag blev nyligen återinvald i styrelsen och i helgen har vi träffats. Kul, och skönt att slippa telefonmöten, men det går ju åt en hel helg. Jag åkte kl 14 i går lördag och kom hem 20.30 ikväll söndag.

Direkt när jag klev ur bilen gick jag upp satte mig vid datorn. Äldsta dotterns klass ska på utflykt med övernattning fredag-lördag, och givetvis är jag engagerad i detta också. Jag ska inte följa med själv, men jag ska fixa allt innan. Körlista, matbeställning, stuglista etc. I morgon kväll ska vi ha en sista planeringsträff hemma hos oss, och sen ska allt var fixat och klart inför fredagen. Dotterns pappa har fått hedersuppdraget att följa med på utflykten, men just nu rullar han bara tummarna och tror att allt sköter sig automatiskt. Suck. För att inte tala om alla andra föräldrar som inte gör någonting. Jag lovar mig själv här och nu att aldrig ta på mig något liknande igen!

Jag är en engagerad människa och får jag inte engagera mig ideellt så mår jag inte bra, men ibland blir det bara för mycket. Samtidigt är det inte lugnt på jobbet precis, så det känns tufft överlag just nu. Att tänka på kost och träning också är både livsnödvändigt och apjobbigt. Kluven känsla minst sagt.

Men som sagt, överlever jag bara den här veckan ska jag ta det mycket lugnare.

Kommentarer till: "Överlever jag bara den här veckan så….." (3)

  1. Ibland får man ta en period i taget. Timme/dag/vecka…
    Sen brukar det bli bättre.
    Styrkekram till dig!
    Sussie

  2. Känner igen mig i att vara engagerad i det mesta😉 Men med åren har jag insett att det är viktigt att träna på att ”bara vara” också.

Kommentera

Etikettmoln

