Just another WordPress.com weblog

hojjen

De senaste dagarna har jag varit så sugen på att ta fram hojjen. Jag köpte ju en ny (begagnad) cykel i höstas som förhoppningsvis ska få mig att cykla både långt och komfortabelt. Den gamla svarta hojjen var ju både oväxlad och skranglig som sjutton, men den nya är betydligt stabilare.

Så i söndags, mellan lämning/hämtning av barn hos kompisar och städning, avsatte jag två timmar för cykling. Jag fick klä på mig rejält, för det var inte varmt i vinden. Tyvärr var det inte speciellt soligt heller. Jag lyckades till och med cykla rätt in i en hagelskur. När jag kom hem var tårna som isbitar.

Men 30 km blev det, fram och tillbaka till Bräkne-Hoby. Det är en bra 70-väg utan speciellt mycket trafik, men det är mer uppförsbackar än man tror åt båda hållen upptäckte jag. Jag vågade knappt kliva av hojjen för att dricka vatten av rädsla för att inte ta mig upp på sadeln igen. Riktigt ont fick jag i rumpan, så ett par cykelbyxor med ”blöja” måste jag handla den här veckan. Jag behöver också köpa överdrag till skorna så att jag slipper frysa om fötterna, och ett cykelställ till bilen.

Jag hade faktiskt räknat med att cykla Tjejvättern (100 km) den 8/6, men det blir inte så. Sambon fyller 50 år den helgen och på ett eller annat sätt ska han firas. Jag siktar in mig på Bräknetrampen den 18/5 i stället. Det blir distansen 60 km, så jag har lite att jobba på de kommande veckorna. Varje söndag ska jag cykla, det är planen. Lite längre för varje gång.

I dag har jag ont i hela kroppen, och mest i rumpan. Vilken tur att jag står upp och jobbar på jobbet🙂

I kväll ska jag löpträna med Tjejmilen-tjejerna, och jag vet ärligt talat inte alls hur jag ska orka med det. Men det går nog bra, eller det går som det går åtminstone.

Kommentera

Etikettmoln

