Just another WordPress.com weblog

Först blev jag sjuk, sen blev yngsta dottern sjuk, och sen var det påsk. Däremellan har jag jobbat som ett as för att hinna med det jag ska göra på kortare tid. Tränat har jag gjort också, i alla fall en hel del.

Summa summarum besökte jag VV senast tisdag 12/3. I dag den 2/4 var det dags igen. Jag visste att jag skulle få stå där och skämmas, men jag tog tjuren vid hornen.

Vågen visade +2,2 kg sen sist och konsulenten S sa så snällt ”men du har inte gått upp alltihop igen i alla fall”. Också en tröst, men jag gillar hennes icke fördömande attityd.

Skitsur, asförbannad, bestämd och vrålpeppad är jag i alla fall efter vägningen. Igen. Och konsulenten sa också ”även när det inte går så bra har man lärt sig något.” Bara man ger sig tid att reflektera, och tänka efter innan.

Hon sa också att ”vi” (hon tittade rakt på mig) genom att komma tillbaka bevisar för oss själva att vi inte ger upp. Och det kan jag skriva under på. Jag ger aldrig upp, även om jag känner mig som den eviga bantaren.

Och jag vet att det inte är fettvikt, och redan nästa vecka blir resultatet mycket bättre. Men det känns ändå surt att gå ner samma jävla kilon gång på gång.

Vad har jag lärt mig då? Jo, att prioritera tid för att planera mat och träning VARJE dag. Jag måste hitta en rutin som funkar fullt ut, även när det stormar omkring mig. Morgonen? Innan läggdags?

Kram på er allihop som jag försummat grovt de senaste veckorna! Nu ska jag fylla i checklistan för imorgon, och träningsväskan är redan packad.

Kommentarer till: "I dag fick jag stå och skämmas" (2)

  1. Upp i sadeln igen! Härligt att läsa att du är så bestämt och jag är övertygad om att dom där + är borta nästa vecka!
    Kram!

  2. Birgitta Jacobsson sa:

    Hu ja, jag har vägning idag och vill inte stå på plus. Just att man ska upp till bevis varje vecka gör ju att man försöker ta sig tid till planering, men hur lätt är det inte att slarva med det!
    Vi tar nya tag och till slut går det säkert att omvända en dålig planerare som jag också!
    Lycka till nästa vecka!
    Kram Birgitta

Kommentera

Etikettmoln

