Just another WordPress.com weblog

När jag äter mina noga uträknade pp-matlådor säger det liksom *klaffs* i magen, och skulle det finnas mer mat hade jag lätt vräkt i mig det dubbla. För att jag inte känner mig mätt, och för att det är gott. Men det finns inte mer mat att äta. Och efter tio minuter är jag faktiskt mätt, eller i alla fall ohungrig. Så pass att jag klarar mig några timmar till.

När jag är vrålhungrig och det tar några timmar tills jag får äta så kan jag äta 10 lättsaltade, rostade sötmandlar som mellanmål. (Jag har en påse i bilens handsfack och en i handväskan som nödproviant.) Jag hinner inte börja äta innan de är slut. De känns som de hamnar i ett stort, gapande slukhål. Men efter 10-15 min är jag inte vrålhungrig längre, och jag kan vänta en-två timmar tills jag får middag eller lunch.

Portionsstorleken är mitt största problem. Jag äter massor av bara farten, och jag äter för att det är så gott. Därför tror jag att VV är helt rätt för mig. Jag är vid gott mod 🙂 En dag i taget!

Kommentarer till: "Jag blir ohungrig på mycket mindre" (3)

  1. Vad duktig du är! Jag storgillar också VV men just nu finns inte motivationen tyvärr. Hejar på dig nu och ska ta mig i kragen och dra igång snart med eller utan motivation 🙂

  2. Så känner jag inför VV också. God mat. Men att äta i måttliga mängder.
    Ska starta om jag med. Nu på måndag. Och Rivstart 2 också.
    Började med motionen.

    Jag blir så inspirerad av det du skriver! Ha det trevligt nere i Stocksholm.

    Sussie

Kommentera

Etikettmoln

