Just another WordPress.com weblog

Vi är ett gäng som vill fortsätta med Rivstarten åtta veckor. Jag vägde in mig i fredags den 8/3 på 92,5 kg. Ynkliga 0,5 kg mindre än jag vägde in mig på då den första omgången startade efter nyår. Men det är ingen mening att gråta över spilld mjölk, det är bara att kavla upp ärmarna och jobba vidare – mot målvikt!

Min målsättning med Rivstarten 2013:2 är följande:

  • Väga mig hos VV varje vecka, på tisdagar eller torsdagar.
  • Fylla i VV-checklistan i mobilen varje dag.
  • Laga 1-2 nya maträtter/vecka, och laga mat 3-4 gg/vecka så jag alltid har färdiga portioner i kylen.
  • Fortsätta träna 5-6 gg/vecka, men utöka löpningen till minst 2 gg/vecka.

Jag sätter inget viktmål alls den här gången, men hoppas snitta på 0,5 kg per vecka om jag sköter mig enligt ovan.

Kommentera

Etikettmoln

