Just another WordPress.com weblog

I måndags tillagade jag laxbitar i ugn, och till det gjorde jag grönsaksmos. Kokade grönsaker som jag mixade till mos.

Nja, säger jag om det. Ärtorna i blandningen tog över smaken jättemycket, men det går att äta. Tre portioner fick jag över.

I dag tillagade jag kyckling med svamp i ugn. Jag stekte kycklingfilé och färska champinjoner och la i en ugnsform. Blandade en burk färdig pastasås med svampsmak med matlagningsgrädde, och gratinerade i ugn 225 grader i 20-30 min. Fullkornspasta till det, och tre portioner fick jag över.

När jag lagar mat är det lika bra att laga till 5-6 personer och sedan få mat över till färdiga lunch- och middagsportioner. Då finns det alltid mat i kylen, att ta med till jobbet eller äta hemma.

I går var jag på resande fot och då åt jag en halv ostfralla på förmiddagen och en bakad potatis med räkröra till lunch. Tillsammans med dressing gick den lunchen på 15 propoints, och jag har 30 per dag. Ingen måltid bör överstiga 10 propoints, och helst ska de ligga på 8-9 så man har råd med mellanmål också.

Fast jag sprang ju i går, vilket gav aktivitetspropoints, och sen har jag 49 bonuspropoints per vecka också.

Eftersom jag var iväg hela dagen igår besöker jag VV i morgon kl 9.30. Håll tummarna!

Kommentera

Etikettmoln

