Just another WordPress.com weblog

Vi har en motionstävling på jobbet. 30 min motion ger 1 poäng, och man kan tjäna max 1 poäng per dag. 5 p/månad är minimum för att få delta. Syftet är förstås att få medarbetarna att röra på sig helst varje dag. För egen del har jag valt att inte räkna ”vardagsmotion” utan bara träningstillfällen. 30 min promenad på lunchen räknas som motion i motionstävlingen, men jag vill göra utmaningen lite svårare för mig själv.

För februari har jag fått ihop 10 p. Inte speciellt bra, men jag har varit rätt så krasslig också. Efter varje månadsrapportering kan man vinna lottade priser, och när tävlingen avslutas i december kan man vinna en spa-helg och presentkort på tränings/motionsutrustning. Förutsatt att man redovisat poäng minst 9 månader och uppnått minst 100 p. Och det ska jag förstås klara. Det är inte antalet poäng som avgör, utan priserna lottas bland dem som uppfyller villkoren.

För övrigt är jag så glad att tio medarbetare ska börja med lunchyoga onsdag 13/3. De är alla supertaggade och väldigt tacksamma för att få den här chansen. Många har funderat på yoga i många år, men det här erbjudandet var puffen de behövde i rätt riktning 🙂

Kommentarer till: "Motionstävling på jobbet" (4)

  1. vilken superbra idé! Det där ska jag försöka införa på jobbet!
    Tack för tipset 😀

  2. Vilken bra idé! Kul att få sina kollegor med på träningen:)

  3. Det är alltid bra när arbetsgivaren sponsrar friskvård!
    Jag försöker komma dithän också så småningom att bara räkna
    träningstillfällena men än så länge räknar jag med tex städning också.

    Ha en riktigt bra vecka! Kram och Pepp!
    Sussie

  4. Bra med lite extra puffar såhär i slutet av vintereländet 😉

Kommentera

Etikettmoln

