Just another WordPress.com weblog

Inspirerad av Minendies bildutmaning Hälsoval drar jag igång en utmaning under mars som jag kallar ”Dagens Må bra-val”. Jag ska publicera bilder på sådant som får mig att må bra. Helst varje dag, men det är inget måste. Gillar inte måsten. Vissa dagar kan de bli fler Må bra-bilder i stället.

Syftet är förstås att i vardagen fokusera på sådant som får mig att må bra. Det kan vara vad som helst. Fika med en vän, en bra bok, en stund på sängen, god mat, en promenad i solen. När man börjar fundera på det tror jag faktiskt att man gör mer medvetna val, OCH uppskattar den lilla guldkanten i vardagen.

Min övertygelse är att om man fokuserar på att må så bra som möjligt så kommer viktminskningen på köpet. Om man mår bra sover man bättre och man hanterar stress bättre. Och just sömnbrist och stress påverkar vikten oerhört negativt.

Att det sedan blir mer bilder på bloggen är ju bara en bonus 🙂 Häng på om ni vill!

Kommentarer till: "Ny utmaning: Dagens Må bra-val" (2)

  1. Låter klokt! Det är alltid bra att fokusera på det som får en att må bra 🙂

Kommentera

Etikettmoln

