Just another WordPress.com weblog

Lite lätt informationstrött

Vissa dagar avlöser det ena mötet det andra, och jag får ingen tid alls att ”göra mitt jobb”. Jag har svårt att acceptera att möten är en del av jobbet. Jag vill helst ha mätbar effekt på allt jag gör. Och just möten är ju sällan mätbart effektiva. Oftast handlar det ju om att utbyta information, och förhoppningsvis komma ett steg längre. Vissa möten är också viktiga för att bygga relationer, som i sin tur underlättar arbetet.

Men allt för många möten handlar mest om att informera, informera, informera, och ta emot information. Ibland blir jag S Å informationstrött. Inte så mycket på att få information, för den kan jag sålla vid behov, men det kan vara tröttsamt att ge information till allt och alla i exakt rätt läge. Man måste stå på tå för att inte råka missa någon – i värsta fall fackklubben, och då kan det bli dyrt dessutom.

Allt jag inte hinner göra, allt som ligger på hög ”på vänt”, jagar mig som bålgetingar. Mycket irriterande. Jag kan I N T E göra allt på en gång, och jag kan bara göra mitt bästa. Jag vet det, men ibland är tanken svår att ta till sig. Det är så enkelt att fokusera på allt man inte hunnit göra, i stället för att tänka på allt man faktiskt har gjort.

Just den här tiden är min värsta på jobbet. Jakten på duktiga sommarvikarier är i full gång, och alla vikarier jagar mig i jakt på att få sommarjobb. Samtidigt ska alla semesterönskemål sammanställas och det stora schemapusslet läggas. Vi har precis avslutat en segdragen schemaförhandling, samtidigt som vi har två tjänster som ska tillsättas asap.  Plus att jag nyligen fått utökat ansvar som rehabsamordnare för hela företaget, och samtidigt har varit tvungen att delegera annat ansvar. Och sen tillkommer förstås det löpande, ledigheter i påsk, planera för utbildningar etc. Allt detta pysslar jag med samtidigt, och allt ska helst göras samtidigt. Jag skulle behöva klona mig!

Så jag föser alla mina arbetsuppgifter framför mig som skock får och hoppas att det snart är sommar och semester 🙂

Kommentera

Etikettmoln

