Just another WordPress.com weblog

Träningsvärk i dag

Vet faktiskt inte om det beror på skidåkningen eller grodövningen, men sjukt ont har jag på baksidan lår strax under rumpan. Det kändes på gympan ikväll. Stretchade för dåligt efter yogan igår också, inte alls närmare bestämt.

I dag var det väldigt snärjigt på jobbet. Så pass att jag hade svårt att varva ner. Allt jag inte hinner göra jagar mig som bålgetingar. Mycket irriterande. Jag kan bara göra mitt bästa. Jag vet det, men ibland är tanken svår att ta till sig.

En halvtimme på sängen hjälpte inte. Men en timmes gympa hjälpte 🙂 Inget får mig att koppla av som fysisk träning.

Dagen innebar en annan utmaning också. Vi skulle ha frukostmöte på ett hotell några timmar. Svårt att räkna på propoints då. Och frukost hemma vill jag inte skippa helt. Och lunchen då?

Jag löste det genom att äta ett kokt ägg till frukost, och ett kokt ägg och ett äpple till lunch. På frukostmötet åt jag äggröra, bacon, tre bitar sill, lite leverpastej, gurka, tomat och paprika. En tallrik. Fyra koppar kaffe.

Jag räknade propoints så gott det gick, och fick ihop det med hjälp av aktivitetspropoints och bonuspropoints. Man har 49 sådana per vecka. Nu är de slut, men imorgon får jag 49 nya.

Lite nervös är jag inför vägningen i morgon. Men jag är ändå nöjd med första veckan. Jag kan bara göra mitt bästa.

Kommentera

Etikettmoln

