Just another WordPress.com weblog

Yoga-tåget rullar vidare

Jag tjatar här på bloggen om hur yoga-frälst jag blivit, och givetvis vill jag frälsa ännu fler 🙂 I mitt jobb arbetar jag med personal, som ibland blir sjuk och inte mår bra av olika anledningar. För mig har nyckeln till bättre hälsa varit träning, och yogan har gett mig verktygen för avslappning. Hjärnan måste vila för att orka i längden. Förebyggande friskvårdsarbete är viktigt.

Därför har jag tagit kontakt med min yogainstruktör Rose-Marie Sandin, http://yogasangam.se, för att hon ska hålla lunchyoga med våra medarbetare. Sju onsdagar kl 11.45-12.30 med fokus på yogarörelser för oss ”kontorsråttor” och avslappning. Inget ombyte behövs, men givetvis är det bra om man har mjuka kläder så att man kan röra sig fritt. Ingen dusch behövs efteråt.

Det kostar 600 kronor och företaget subventionerar med 100 kronor, och 500 kronor dras från respektive deltagares motionsbidrag. Vi får 1800 kronor i motionsbidrag årligen, men väldigt många utnyttjar det inte alls. Vi har begränsat det till tio platser, men blir intresset stort så drar vi igång fler grupper. Hoppas verkligen att många nappar på erbjudandet!

Kommentarer till: "Yoga-tåget rullar vidare" (1)

Kommentera

Etikettmoln

