Just another WordPress.com weblog

Nu är jag inskriven hos VV

Det tog en och en halv timme hos VV i dag, men så är det ju alltid när man skriver in sig. Vägning och välkomstinfo får man först efter den vanliga ”lektionen”. Coachen Stina verkar svinbra! Jordnära, närvarande, spontan, hjärtlig, empatisk. Hon har själv gått ner 32 kg, och det tog 1,5 år. Lunchgruppen är inte så stor (ca 20 pers) och större delen av lektionen var som ett samtal mellan coachen och de mer vana deltagarna. Alla hade gått ner jättemycket, rätt så snabbt, och alla tyckte att det var en baggis i princip. Alla ville dela med sig av sina erfarenheter, ingen satt tyst – förutom jag och två andra nykomlingar.

Det bådar gott. Coachen är vad jag förstått väldigt viktig. Att hon/han ser varje medlem, bekräftar och peppar. Jag har haft otur med tidigare coacher tror jag, för jag har aldrig känt så positiv känsla som i dag. Att det pratas mycket i gruppen gillar jag också, för jag gillar att diskutera.

Så nu är jag månadsmedlem och jag kan då fylla i checklistan i appen på mobilen. De har också ett koncept som det kallar ”mättande dagar” och då behöver man inte räkna alls, förutsatt att man håller sig till de livsmedel som är markerade med grön plutt. Det konceptet är jag nyfiken på, för känner jag mig själv rätt orkar jag inte fylla i checklistan så värst länge.

Så i kväll ska jag plugga. I papper och på nätet. Jag älskar att gå all in 🙂

Stina sa mycket bra saker, men det som fastnade mest var detta: ”Det är viktigt att man kommer hit till mötena, för det är så svårt att klara det på egen hand.”

Och det kan jag ju skriva under på 🙂

Kommentarer till: "Nu är jag inskriven hos VV" (2)

  1. Jag tror också att coachen och stämningen i gruppen är jätteviktig. Lycka till.

  2. härligt! Det här fixar du!

Kommentera

Etikettmoln

