Just another WordPress.com weblog

Två veckor återstår av Rivstarten. De kilon jag tappade de första tre veckorna har kommit igen med råge de sista två. Varför? Jag skyller på mackträsket. När jag mår dåligt, psykiskt eller fysiskt, så äter jag mackor. Morgon, middag, kväll helst.

Och jag mår inte bra av mackor! De väcker mersug, och de sätter sig kring midjan. Jeansen stramar igen *trippelsuck*

I morgon inleder jag tre dagar med mestadels flytande kost för att bryta mackberoendet. Jag har i kväll mixat fyra portioner proteindryck (solhavre, proviva, havregryn, proteinpulver) för morgondagens behov. Sen blir det kokt ägg och makrillfilé till kvällsmat efter träningen. Jag kommer hem sent eftersom jag ska springa med Tjejmilen-tjejerna i morgon kväll. Utomhus för första gången på evigheter. Det får bära eller brista.

Nästa vecka tänker jag träna för fullt, trots att jag fortfarande hostar och snorar lite. Jag har inte ont i halsen och jag har ingen feber. Då kan man träna. Kroppen behöver träna. Skallen behöver träningen. Och jag behöver träningen för att hålla suget i schack. Om viktökningen beror på vätska så ska jag åtminstone bli av med den.

Inte en enda stjärna har jag fått lägga i mitt vackra glas – än.

stjarnor

Kommentarer till: "Nu ska jag ta mig ur mackträsket" (1)

  1. I hear ya sister! Jag är också i mackträsket. Den här veckan är det strikt förbjudet med mjukt bröd. Så är det bara!

Kommentera

Etikettmoln

