Just another WordPress.com weblog

Yogan var inte plättlätt

I höstas gick jag en nybörjarkurs i yoga. Det var inte så svår fysisk utmaning om man säger så. Det jag påbörjade i går kallar de ”träningsgrupp” och där är det en blandad skara, med väldigt vana och halvvana deltagare. En och en halv timme totalt.

yoga2Och övningarna vi gjorde var verkligen inte plättlätta. Vad sägs om att sitta på den ena fotens undersida, hålla det andra benen rakt och lägga sig över det benet?

Eller att rulla upp på skuldrorna med ben och fötter upp mot taket och sen ska man staga upp sig genom att hålla händerna mot höfterna?

Eller att stå på knä, luta sig bakåt, sätta händerna mot hälarna och böja sig i en båge bakåt.

 

yoga3Jesus vad jag fick slita. Och sen ska man hålla övningen stilla en lååång stund. Som att göra plankan i hela kroppen liksom.

Tack och lov får vi lägga oss och vila efter varje övning 🙂 Och lite utmaning ska det ju vara också! Den här kroppen ska gå från smidig-som-ett-kassaskåp till smidig-som-ett-mycket-mindre-kassaskåp åtminstone. Till slut klarar jag kanske till och med nedan!

yoga4

 

 

Men i dag har jag ont överallt, efter boxningen och onsdags och yogan igår, så jag vilar från träningen. I morgon kväll blir det fest och då ska jag dansa! Det är också träning 🙂

Kommentarer till: "Yogan var inte plättlätt" (4)

  1. Det är ju motiverande med aktiviteter som är utmanande för då kommer förhoppningsvis framstegen vara tydliga.

  2. Ojojoj! Vad du är grym!! Wow

  3. tycker det låter roligt med yogan 😉 jag är nu heller inte så värst bra på dessa övningar men med träning kommer färdighet…eller något 🙂 go go go 😉

  4. Det både låter och ser härligt ut! Du är duktig och kommer säkert att utvecklas mycket. Önskar att jag kunde röra mig så också. En vacker dag kanske… 🙂

    Kram och pepp och ha en mysig söndag!

    Sussie

Kommentera

Etikettmoln

