Just another WordPress.com weblog

Ikväll kl 18 är det fotbollsträning och jag älskar hur jag helt automatiskt tänker ”Jag äter en stadig frukost, dricker smoothie till lunch, äter en macka i bilen hem vid fyra, lagar korv stroganoff till middag, åker och tränar, åker hem och kokar fullkornspasta och sen äter vi vid åtta-halv nio”.

Plättlätt 🙂

Jag försöker äta något litet två timmar innan träning, en yoghurt eller macka till exempel, och sen äter jag alltid ett huvudmål efter träningen. Protein är viktigt efter träningen. När man tränar bryts musklerna ner och när man äter protein så stoppar man nedbrytningen och den viktiga uppbyggnaden kan påbörjas.

Kommentarer till: "Planerar dagens mat och träning" (3)

  1. Helst inte kolhydrater innan ett träningspass. Men det är viktigt att äta kolhydrater och proteiner efter passet. Tycker jag 🙂

    • Håller med till viss del. Då tömmer man glykogenförråden snabbare. Men jag har märkt att jag orkar ge mer på träningen om jag ätit lite långsamma kolhydrater typ två timmar innan. Och sen protein och långsamma kolhydrater efteråt. Ibland tränar jag på lunchen och då äter jag inget mer innan förutom frukost. Då bränner jag nog mer.

      • Det är bra om det funkar för dig så. Mitt mål är inte bara att gå ner i vikt utan det är framför allt att jag vill orka mycket på mina långpass och långa lopp.
        Jag är på gång att tvinga min kropp att använda fett som bränsle. Så på det här sättet ökar fettbräningen som hjälper mig att springa många timmar.
        Vi har olika mål! Kör hårt! kram

Kommentera

Etikettmoln

