Just another WordPress.com weblog

Nu på vintern blir det inte mycket fotbollsspelande eftersom vi tränar inomhus i en rätt så liten hall. Femminutersmatcher med fyra i varje lag är typ det enda som funkar.

Så i stället blir det styrke- och konditionsträning, vilket vi så väl behöver allihop. Träningen i kväll var helt galet jobbig. Och svinrolig! Har man två manliga tränare som puschar orkar man lite till – som en grupp-PT!

Storasyster, som också var med på gympan i måndags, hade sådan träningsvärk att hon absolut inte kunde träna. Latmask. Hon fick följa med ändå och ha det tråkigt på bänken. Nästa gång är hon nog ombytt.

Först hoppade vi hopprep 5 min. Sen skulle vi springa runt hallen 5 min och när tränaren blåste skulle vi gå krabbgång eller sparka högt med raka ben. Sen skulle vi boxas. En slog och en tog emot slagen, och sedan varvade vi med armhävningar, situps och upphopp, och bytte av varandra. Kul 🙂

Slutligen skulle vi på fyra olika stationer springa på stället på tjock matta, göra situps, hoppa jämfota upp på bänk och slå uppercut. 3 x 40 sek på varje station. *pust*

Jag var helt slut, flåsade som blåsbälg och träningsvärken i morgon vill jag inte ens tänka på! Och uppercuten känner jag redan av kan jag säga.

Det är kul att träna i grupp 🙂 Och det är kul att ha tränare som tvingar en att ta i lite till, och lite till!

Sen vann vi inte en enda match i fjol, gjorde inte ett enda mål faktiskt. Men det kvittar – vi har roligt ihop 🙂

Kommentera

Etikettmoln

