Just another WordPress.com weblog

Maxtest på löpbandet

Det var ett bra tag sedan sist så i dag var det hög tid att göra ett maxtest på löpbandet. Det är ett bra test för att mäta sin utveckling. När man gör maxtest, på löpband eller utomhus, så ska man först springa 5 min i ett bekvämt tempo. Sen ökar man så mycket man vågar och orkar och springer i 6 min.

12-08-25: 1,06 km (6 min), totalt 1,74 km (11 min)
13-01-11: 1,06 km (6 min), totalt 1,79 km (11 min)

Lite besviken blev jag, men jag ska göra maxtestet en gång i månaden framöver och öka tiden sakta men säkert. I dag tog jag nog inte i tillräckligt. Jag blev varken kräkfärdig eller nödig 🙂 Men jag ökade åtminstone totalen några meter!

Och totalt sprang jag i dag 4,75 km på 11 + 14 + 5 minuter på löpbandet och det är jag supernöjd med! Innan den 28/2 ska jag springa 30 min i sträck i tempot 10 km/h så jag måste ligga i med löpbandsträningen.

Kommentarer till: "Maxtest på löpbandet" (3)

  1. Vilken bra blogg du har!
    Jag har ganska nyligen påbörjat min hälsoresa,väljer att kalla den så =) Har efter mina graviditeter dragit på mig onödiga kilon. Har inte tränat på flera år samt ätit det som jag varit sugen på. Men nu är det färdigt med detta slöa liv, tillbaka till det aktiva som jag levde innan barnen kom.
    Jag har lite samma tänk som du har med kosten och träningen. Mitt mål är att springa, ja springa Tjejmilen i Sep. och även att ha tappat ca 20 kilo tills dess.

    Önskar dig en trevlig helg!
    /Nina

  2. Tänk bara på att om det verkligen är ett maxtest, så behöver kroppen längre återhämtning efteråt!

Kommentera

Etikettmoln

