Just another WordPress.com weblog

Besök ViktPejl

I går fredag 4/1 var det invägning inför åtta veckors Rivstart. Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta. Jojo-bantning är precis vad jag håller på med, och det funkar inte. Jag måste lägga ribban lite högre för att orka hålla på mycket längre.

Jag slickar mina sår och kommer igen givetvis. I dag är det lördag och vilodag (sov till halv två!) plus att jag fått mensen från he……. och bara vill sitta/ligga och tycka synd om mig själv.

Lagade precis godaste och fetaste middagen. Hellre god mat än godis och vin i alla fall. Fick en sodastream i julklapp och bubbelvatten smaksatt med rabarber-essens är riktigt gott. Inte lika gott som vin, men jag överlever 😉

Kommentarer till: "Invägning inför Rivstarten" (13)

  1. den där rabarberessansen låter farligt god 🙂
    Jag är övertygad om att du har kört över ditt sista fartgupp och att du nu väljer en ny väg. du har kartan i minnet så du kan vägen! Jag finns här och puschar och puffar dig fram om du råkar på en liten bump på vägen 🙂
    Kram Lotta

  2. Jag tror snarare du behöver sätta ribban lite lägre. Eller så kanske vi menar samma sak men uttrycker oss på olika sätt?
    Jag tror du kanske går ut för hårt – försöker ändra för många saker på en och samma gång – och då blir det inte hållbart i längden. Kanske är det bättre att vara lite mer generös med riktlinjerna, låta viktminskningen ta lite längre tid, men ha bättre förutsättningar för att det ska kunna bli en hållbar del av ditt liv?

    Lycka till med din rivstart!

    • Vi menar samma sak 🙂 Jag tänkte att jag skulle ta mig under ribban, men man ska ju faktiskt över den! Och då ska man inte ha ribban för högt. Mitt problem är att jag behöver snabba resultat för att orka fortsätta.

  3. Jag tycker mig känna igen det där;) Upp och ner med vikten…Nu tar vi nya tag och kör Rivstart i 8 veckor. Lycka till!!

  4. Lycka till med din rivstart min går super bra just nu inget sötsug eller så… det funkar fin fin för mig med LCHF just nu .. hoppas det håller i sig. Kram och pepp pepp kan bara bli bättre från nu ..

  5. Lycka till med din rivstart! Det kommer gå så bra jag följer dig och peppar dig 🙂 Kram

  6. Lycka till med rivstarten. Kram

Kommentera

Etikettmoln

