Just another WordPress.com weblog

Mitt andra delmål är klart

Om jag känner mig själv rätt så blir det inte så många löparrundor i snömodd. Får jag till en runda varannan helg är jag nöjd. Men jag börjar med två rundor under julhelgen, så får jag se hur det känns sen.

Men en runda varannan vecka är inte tillräckligt. Möjligen för att bibehålla formen, men inte för att utveckla formen. Det krävs minst två rundor per vecka för att utvecklas, helst tre.

Så därför blir mitt andra delmål att bli kompis med löpbandet på gymmet. Jag tycker att det är aptråkigt, och svinjobbigt. Men det tyckte jag om löpning ute också i början.

2 x 10 min sprang jag på löpbandet i måndags. I morgon ska jag springa igen, och då utökar jag med några minuter.

Innan den siste februari ska jag klara av att springa 30 min i sträck på löpbandet. Gärna i tempot 10 km/h 🙂 Sen ska jag göra det en gång per vecka så länge busvädret består, och komplettera med styrkeövningar.

De övningar jag gjorde igår på totalt 20 min gav mig i alla fall massiv träningsvärk!

Kommentarer till: "Mitt andra delmål är klart" (2)

  1. Tror på din planering.

Kommentera

Etikettmoln

