Just another WordPress.com weblog

Jag måste sova på saken

Kvällen med Tjejmilentjejerna gav mig en hel del att tänka på. Anna, som arrangerar Tjejplanet till Tjemilen, är en klok kvinna som planterade en massa frön hos mig. I första skedet kändes det mesta självklart, men i bilen hem började skallen jobba. Mycket av det hon pratade om i kväll kommer jag att utveckla här på bloggen efterhand.

Men det viktigaste först. Nu har jag nio månader på mig att förbereda mig. Jag behöver inte nöja mig med att tänka ”jag löptränar så mycket jag hinner med och sen går det som det går”.

Det är bra att ha ett mål – men det är lika viktigt att ha en plan för hur man ska ta sig dit, O C H några delmål på vägen. Ingenting fixar sig av sig själv. Ingenting blir huxflux som man vill ha det.

Mitt mål är redan klart, jag skriver till och med om det i morgondagens BLT. Men nu ska jag sätta några realistiska delmål också – och det måste jag sova på. Godnatt.

Kommentera

Etikettmoln

