Just another WordPress.com weblog

Jag har även en blogg via jobbet (BLT) som heter Pernilla Hittar flytet. Innehållet är delvis likadant som på den här bloggen, men här är jag mer personlig. Vi har också en Facebookgrupp som heter Hitta flytet, där BLT-medarbetare och läsare tillsammans ger varandra råd och pepp.

Vi på BLT erbjuder också våra läsare att delta i en hel massa olika aktiviteter gratis. Vi har erbjudit dem att prova på löpning, crawl, skidor, kajak, triathlon och yoga. Nu i vinter blir det skidskola igen, och till våren har vi planer på handbollsskola och orienteringsskola. Klättring hoppas jag att vi ska få till också.

Vi gör detta ihop med olika idrottsföreningar, som givetvis ser sin chans att värva nya medlemmar. BLT bjuder på annonseringen och skriver om det redaktionellt. Föreningarna sköter ”skolningen” och vi i personalen deltar gärna. Snacka om att interagera med sina läsare! Vid tre-fem tillfällen får alla som vill prova på – och intresset är JÄTTESTORT! Det är som är riktigt roligt är att de flesta är 40+ och de är så taggade att lära sig något nytt 🙂 När det kommer 150 personer till ett triathlon-träningstillfälle blir man helt tårögd.

Jag bjuder gärna in gästbloggare till min Hitta flytet-blogg och i dag publicerar jag del 1 av 3 där min stora idol Sara Elfving, eller Super-Sara som jag kallar henne, berättar om sin resa dit hon är i dag. I somras deltog hon i två Ironman-tävlingar med fem dagars mellanrum. Hon är grym!

Hoppas verkligen att ni kan läsa blogginlägget, för jag är inte säker på om det är låst eller inte. Säg till i så fall! Då får jag vädja till Sara om att få publicera hennes blogginlägg här också.

http://www.bltsydostran.se/blogg/hittaflytet/2012/12/07/gastbloggare-sara-elfving-del-1-3/

Kommentarer till: "Vill tipsa om min andra blogg" (4)

  1. Det gick jättebra att läsa gästinlägget! Vilken kanontjej hon är Sara! Ser fram emot del 2 och 3 🙂

  2. Jadu, Sara är i en klass för sig… Men helt underbart inspirerande, alltd go och glad:)

Kommentera

Etikettmoln

