Just another WordPress.com weblog

vagen

Nu har den kommit – min delmålsbelöning och julklapp till mig själv. Svindyr. Jättesnygg. Värsta datorn som kräver usb-sladd och hela kitet. Fast nu när den har konfigurerats så använder den trådlöst wifi. Skickar över siffrorna både till dator och mobil automatiskt för att få snygga kurvor.

Vikt fixar den galant, och BMI likaså. Mer tveksamt är det med fettvikt. Vid tio vägningar i rad nu i kväll har jag fått resultat från 12,4 kg fett till 34,2 kg fett. Hur ska man stå på vågen? Är det metallplutten i mitten som mäter just fettet? Då måste man ju ha en stor del av fötterna just där, och plutten är ju inte så stor.

Jag köpte den här vågen E N B A R T för att kunna mäta fettprocent, och jag hade verkligen önskat att den visade fettprocent i stället för kg eftersom jag har gamla fettprocentsiffror jag kan jämföra med.

Jag är lite tjurig i dag. Sannolikt PMS.

Kommentarer till: "Min nya våg – värsta datorn" (2)

  1. Jag tror det är många som har svackor just nu. Tycker alla man pratar med är trötta/halvkrassliga/deppade.
    Hoppas du kommer ur din svacka snabbt 🙂

  2. Du kan ändra på nätet så att den visar procent istället för kilo 🙂 Däremot vet jag inte om någon våg är särskilt bra på fettprocent. Jag har också en Withings-våg. Jag brukar ta ett medelvärde på typ 10 vägningar. Och sen så får man se till att man väger sig ungefär vid samma tidpunkt, med lika mycket vatten i kroppen 🙂

Kommentera

Etikettmoln

