Just another WordPress.com weblog

Liten svacka just nu

Oavsett vad vågen visar så mår jag inte så bra just nu. Eller bra och bra, men jag känner ingen träningslust och jag är trött och vill göra så lite som möjligt. Minsta motståndets lag liksom. Och nu är det svinkallt och snö, och det lockar inte mig att promenera.

”Ut och åk pulka med barnen” – men tjena det är faktiskt lättare sagt än gjort. Sånt gör man när livet leker, men det gör inte det just nu. Sannolikt beror det på PMS, det är verkligen en humörsänkare hos mig.

Annars har helgen bestått av umgänge och adventspyntande. I lördags var vi först hos en kollega på inflyttningsfika, och på kvällen fick vi gäster. Kul 🙂

Och lördagförmiddagen ägnades åt att laga mat till kvällen och städa i 190. Och i går söndag blev det tvätt, tvätt, tvätt och pynt, pynt, pynt. Jag är kanske lite sliten efter helgen? Nu när jag skriver ner det inser jag att det faktiskt kan vara så.

Jag har också dragit ner på användandet på fejjan, bloggar, ruzzle, songpop och twitter de senaste dagarna till förmån för att sticka mössor. Jag fick en beställning på en grå, och nu stickar jag en blå till mig själv. Jag sticker dem i dubbelt garn, med resårkant och sen mosstickning, alternativt resårstickning hela vägen. Vill någon köpa går det bra, bestäm färg och skicka 100 kr i ett kuvert så får du mössan i ett kuvert tillbaka.

Jag har druckit för lite vatten också känner jag, skallen blir liksom ihopskrumpnad då. Och dagen på jobbet blev inte alls som jag tänkt mig pga en kollega som vabbade. Gnäll, gnäll, gnäll.

PS. Ljuset i vår hall är bedrövligt. Vi ser ut som vi fått gulsot!

snon

advent

advent2

mossa

garn

Kommentarer till: "Liten svacka just nu" (4)

  1. Vad gör väl en paus på det stora hela? Vila lite och stressa mindre!

  2. Gör du mönster på mössorna? t.ex. en flagga på framsidan? 🙂

  3. Snygg mössa! Men gillar ju å sticka själv, annars hade jag gärna beställt en!

Kommentera

Etikettmoln

