Just another WordPress.com weblog

Tröttare än tröttast

Nu har jag precis gjort färdigt julschemat (vecka 51-1) för redaktionen. Totalt 125 helgdagar och 139 semesterdagar, och givetvis en massa vikariedagar för det kommer ju ut en tidning ändå i mellandagarna. Den 15/10 hade jag stoppdatum för julledighetsönskemål och sedan dess har jag jobbat med detta till och från. En pusselbit i taget.

När jag slutfört så här pass omfattande arbetsuppgifter så blir jag mentalt nästan övertrött. Det är en anspänning som släpper och det känns nästan fysiskt som om något ramlar ut ur skallen, eller som om jag blir klubbad i bakhuvudet och kan somna sittande.

Just nu, när det precis är klart, kan jag knappt känna mig glad och nöjd. Men efter lite återhämtning ska jag nog kunna glädjas åt att jag gjort ett mycket bra arbete. Inte ett enda önskemål tvingades jag neka, varenda önskad ledighet lyckades jag lösa. En del får tillsammans med helgdagarna två veckors sammanhållande ledighet, vilket de så väl behöver efter en tuff höst.

Nu ska jag bara softa resten av arbetsdagen och sedan ska jag smita ifrån tidigt så jag hinner sova någon timme innan jag ska jobba i Danshallen.

Kommentarer till: "Tröttare än tröttast" (1)

  1. Birgitta Jacobsson sa:

    Snart kommer du at känna dig nöjd och glad, så det också känns i kroppen! Ha en fin helg ❤
    Kram Birgitta

Kommentera

Etikettmoln

