Just another WordPress.com weblog

7,21 km på 57 min

I kväll var det premiär för nya vinterfodrade löpartajtsen. I onödan faktiskt, för det var 8 grader varmt ute och vanliga tajts hade funkat alldeles utmärkt.

När jag köpte dem häromdagen tyckte min kompis Å att jag skulle köpa st M. ”De är jättestora i midjan”. Fast hon är förstås mycket mindre än jag, så jag fick problem. Vinterfodrade tajts är inte lika elastiska heller, himmel som jag slet. Men jag fick på mig dem!

Det var ett tag sen jag sprang senast och det kändes. Men det var skönt, även om jag blev rätt så orkeslös och yr efter cirka 40 min. VLCD sätter sina spår om man säger så.

Efter två varv kände jag att det var tillräckligt bra, och jag var beredd att skippa sista varvet. Just då fick jag ett meddelande via Endomondo från Carina: ”Go, go girl. You can do it.”

Då sprang jag det tredje varvet också. Tack Carina 🙂

Nu i kväll har jag ätit två rostade dubbelmackor med ost och skinka. Jag var bara tvungen att fylla på glykogenförråden. Det är nackdelen med att träna, man blir helt galet hungrig!

Kommentarer till: "7,21 km på 57 min" (2)

  1. Åh va gott med rostade mackor! 🙂

  2. 🙂 vad bra att du orkade ett varv till bra jobbat kram Cee

Kommentera

Etikettmoln

