Just another WordPress.com weblog

Om att påverka sin dotter

Jag har ju börjat med pulver/soppor igen för att få lite rulle på viktminskandet. Jag står ju och stampar på 92-95 kg sen ett år tillbaka drygt, trots att jag tränar 4-5 gg/vecka.

I morse sa jag till min 15-åriga dotter att jag är orolig för om jag påverkar henne negativt.

Då svarade hon ungefär så här:

”Nä, du påverkar verkligen inte mig negativt. Hade jag vägt 95 kg så hade jag också velat gå ner i vikt. Jag ser ju hur du anstränger dig för att må bra, och att du lyckas. Det märks att du inte hatar din kropp och hur du ser ut, utan att du gör detta för att må bra och inget annat.”

Gullunge ❤

Kommentarer till: "Om att påverka sin dotter" (4)

  1. Birgitta Jacobsson sa:

    Barn och ungdomar är ibland väldigt kloka. Men de kan lätt hamna fel. Har just suttit och sett på ”Kan du slå en pensionär” och tänkt att ungdomar borde ha en egen PT till hands, så att de inte hamnar i ett destruktivt leverne och blir kroniskt sjuka innan de fyllt 30!
    Din dotter har sett hur du jobbar för att må bra och det har gjort intryck på henne!
    Kram Birgitta

  2. Åh vilken fin dotter du har!

Kommentera

Etikettmoln

