Just another WordPress.com weblog

Mycket spring på toaletten

Flytande diet och stora mängder vatten frestar på blåsan. I går fick jag låna toaletten på korttids, trots att jag var på toa en halvtimme innan. I dag på lunchpromenaden höll jag på att pinka på mig. Sista biten fick jag trycka med handen i skrevet, och det har jag inte gjort sen jag var en liten flicka.

Jag har alltid gått mycket på toa, en gång i timmen minst. På natten en-två gånger. Det beror på att jag alltid dricker stora mängder vatten, minst 2 liter per dag. Men jag tror också att jag har en överaktiv blåsa, och att jag med träning skulle kunna hålla mig längre stunder. Men jag går alltid direkt när jag behöver. Jag har ett jobb där  jag utan problem kan avvika närhelst jag vill en stund. Det hade kanske varit annorlunda om jag hade jobbat med något annat.

Gå på toa en-två gånger nattetid är inget bekymmer, jag somnar om direkt. Men mer än två gånger är tröttsamt. Att gå på bio är ett bekymmer, liksom att åka bil många timmar. Då planerar jag alltid så att jag inte dricker så mycket just den dagen.

Min kropp är van vid mycket vatten och får jag det inte så blir jag extremt törstig. Jag får också huvudvärk efter ett tag, precis som jag får om jag inte druckit kaffe.

Kommentera

Etikettmoln

