Just another WordPress.com weblog

Det blir en mixad flytande kost för mig. Jag har några Xtravaganza-påsar hemma, och några påsar nutrilette och modifast. När de tar slut tänker jag köpa modifast på apoteket. Påsar är bra att ta med sig till jobbet.

Morgon och kväll på hemmaplan dricker jag proteinshake, och till middag drack jag grönsaksbuljong och det var riktigt gott. Jag spär alltid det flytande med varmt vatten, för varm ”mat” mättar mer. Fem ”måltider” per dag behöver jag nog. Och mycket vatten däremellan. Har sprungit på toa massor i dag!

Magen har reagerat med hungerbuller och jag har även blivit lös i magen. De symtomen minns jag tydligt från tiden med Xtravaganza också. Nu inväntar jag bara ”frysfasen” också. Jag minns att jag frös konstant. Lite huvudvärk har jag, men jag är vid gott mod.

Jag lagade köttbullar och stuvade makaroner till barnen, och sen låg jag på sängen och vilade när de åt. Jag väljer att dricka mina måltider på andra tider för att inte frestas i onödan. Jag väljer också att laga typisk ”barnmat” som jag själv inte är speciellt sugen på. På lunchrasten blev det en lång promenad och sedan bara kaffe ihop med kollegorna. En vecka går snabbt, eller två eller tre. Får se hur jag mår helt enkelt.

Lite extra peppad blev jag av att titta på Aldrig mera fet på tv3play. Jag älskar tjockis-tv! Jag blir så sjukt imponerad och sporrad av andras framgångar. Linda i första programmet gick ner 55 kg på ett år och blev så otroligt snygg, pigg och glad att jag nästan började gråta.

Har ni tips på andra tjockis-tvprogram på olika playkanaler eller youtube? Börjar inte Biggest Looser snart igen? Jag tycker inte att tjockis-tv är ett dugg förnedrande. Jag tycker att det är så modigt att ställa upp i tv, och de är så duktiga och förebilder för så många.

Kommentarer till: "Första dagen med flytande har gått bra" (2)

  1. DU är duktig och ställer upp och delar med dig!<3

Kommentera

Etikettmoln

