Just another WordPress.com weblog

Dubbla träningspass i dag

I dag blev det äntligen squash på lunchrasten! Alldeles för länge sedan sist. Squash är lika mycket träning för skrattmusklerna 🙂 Som vi skrattar hela tiden.

Svinbra träning är det också. Det blir mycket utfall, och explosiva ruscher. (Efter första gångerna hade jag apmycket träningsvärk i rumpan. Men det slipper jag nu.) Jag vann mot min kollega med 4-2 i set 🙂

När jag kom hem lagade jag middag (åt själv senare), och sen åkte jag och tränade med fotbollslaget. Det var inomhusträning, olika stationer med styrketräning och konditionsträning. Sen avslutade vi med lite basket och fotboll. Och skrattmusklerna fick träna massor också!

Fotbollslaget är en samling underbara tjejer som stöttar och peppar varandra till 100 procent. Det är inte mycket som hindrar mig från att åka och träffa dem 🙂 Det står högt på min priolista.

I många år har jag varit en ensamtränare. Jag har inte velat binda upp mig, eller vara beroende av någon annan. Ensam är stark och jag har pushat mig själv framåt i träningen.

Sådan är jag delvis fortfarande – ansvaret för att träningen blir av är alltid mitt eget. Men om jag får möjlighet att träna ihop med andra så går det före allt annat.

Jag kan nog inte komma på något trevligare sätt att umgås på än att träna ihop! Inte ens festa ihop slår det.

Kommentarer till: "Dubbla träningspass i dag" (3)

  1. Åh, squash! Jag spelade det några gånger när jag gick i gymnasiet och det var jättekul! Ich fotboll är ju också roligt!

  2. Det låter härligt. Att förena nytta med nöje är ju toppen.

Kommentera

Etikettmoln

