Just another WordPress.com weblog

7,11 km på 57:58 min

Det var ett tag sedan sist. Två veckor för att vara exakt. Då visade appen 56:06 vid 7 km, och i dag visade den 56:36. Ingen speciell försämring med andra ord, men inte heller någon förbättring.

Nu planerar jag att springa samma runda fyra gånger till innan Jämjöhalvan den 17/11. Sen får det gå som det går.

En stor skillnad jämfört med för två veckor sedan var förstås mörkret. Då blev det mörkt sista biten bara, nu var det kolmörkt redan när jag kom dit kl 18. Ja, då slipper man stressa för att springa i dagsljus åtminstone.

Det var lite ovant, allt ser helt annorlunda ut i mörkret men man vänjer sig väl. Med musik i öronen bryr jag mig inte om mörkret. Men jag föredrar att ha folk omkring mig, det känns tryggast. I dag såg jag fyra-fem personer med hund och tre löpare.

Det kändes att kroppen hade längtat efter löpningen – mycket häftig känsla! Inte en enda gång var det svinjobbigt, det var bara skönt jobbigt hela tiden 🙂

En gång tänkte jag ”orkar jag verkligen springa fyra varv på tvåan” och direkt tänkte jag ”jo, jag orkar och jag ska göra det”. Sen började jag räkna och insåg att det räcker med tre varv, och att jag redan var nästan halvvägs på det tredje.

I backarna uppför tänkte jag som ett mantra ”jag kan, jag orkar” – och det gjorde jag. Tankens kraft är stark och ju mer man tänker ”f.. vad jobbigt det är, desto jobbigare blir det”.

Kommentarer till: "7,11 km på 57:58 min" (3)

  1. Du är så positiv!! Gillar sksrpt .. Slipper stressa för att hinna springa i dagsljus’😄

  2. Underbart peppande! 😀

Kommentera

Etikettmoln

