Just another WordPress.com weblog

Har jobbat i kväll

Stegräknaren visar bara 7.890 steg, men jag har jobbat i Danshallen i kväll och har gått, gått och gått i flera timmar. Så antalet steg är egentligen mycket mer än så. Stegräknaren är missvisande om man stannar upp hela tiden.

I eftermiddag bröt jag sockerförbudet och åt en kaka, en dammsugare. Min praoelev, som slutade i dag, hade kakor med sig och jag tog en givetvis av ren artighet. En sådan är värd 6 propoints, lika mycket som en måltid.

Däremot åt jag inte av hallonpajen som Storasyster hade bakat till oss i kväll. Till lunch blev det grillade revben, till middag grillad kyckling och nu ikväll ost- och skinksallad.

En enda liten dammsugare ska inte få fördärva detta. Det var inte ens gott. Jag åt enbart för att han hade ansträngt sig och köpt med sig kakor till oss. Jag vill uppmuntra sådant.

Kommentera

Etikettmoln

