Just another WordPress.com weblog

Vad har ni er svarta låda?

Under P1 Spanarna pratade Gabriella om att vi måste bli duktigare på att analysera det vi har i våra ”svarta lådor”. Inte bara som individ – utan även arbetsgivaren borde vara intresserad av det innehållet ur ett strategiskt perspektiv.

Alla har vi kriser och krascher i bagaget. Hon menar att man i stället för att skämmas och mörka ska prata öppet om misslyckanden – så att det inte upprepas. Inte för individen, och inte för andra heller.

På så sätt kan en medarbetares utmattningsdepression vara en tillgång för hela företaget när individen kommit på rätt köl igen – och vidtagit åtgärder för att det inte ska hända igen. Då kan man kartlägga riskfaktorer och se symtomen tidigt – hos både sig själv och andra.

Mycket intressant resonemang. Då har man kommit högst upp på stegen nedan 🙂

20121024-153647.jpg

Kommentarer till: "Vad har ni er svarta låda?" (2)

  1. Jag har min ätstörning i min svarta låda. Ingen i min närhet vet om den och det känns jättejobbigt. Men jag vill inte berätta, jag skäms för mycket.

Kommentera

Etikettmoln

