Just another WordPress.com weblog

Söndagar är tvätta, städa, damma och feja. Jag orkar inte mer än matlagning och disk till vardags, så allt annat får vänta till helgen.

Efter tre timmars jobbande, så svetten rann, visade stegräknaren bara 1.000 steg. Jag vet att stegräknaren inte räknar de första stegen, och att steg hit och dit räknar den därför inte. Men det känns ändå orättvist.

Så jag fick gå ut och promenera en timme för att få ihop mina steg. Nu visar stegräknaren 12.744 steg. Någon sol hann jag inte se, men dagsljus fick jag i alla fall.

Kommentarer till: "Hushållsarbete ger inte många steg" (2)

  1. Va du är duktig och stark!
    Hushållsarbete bränner kalorier så du skulle kunnat hoppa över promenaden idag men bra gjort att ta den ändå!

  2. Birgitta Jacobsson sa:

    Bra jobbat! Der är nog så att bränner kalorier gör du ändå, men steg blir det inte så många. Om du dammsuger en timma motsvarar det 4650 steg t.ex. Du kan kolla på http://www.stegraknare.se/omvandla så hittar du lite sådant!
    Jag brukar kunna få ihop max 4500 steg på stegräknaren på en dag jag är hemma och inte tar någon promenad. Promenaden ger dig extra mycket steg idag!
    Kram Birgitta

Kommentera

Etikettmoln

