Just another WordPress.com weblog

Ny upptäckt: Storytel

Jag lyssnar på ljudböcker i bilen. Nio mil tur och retur till jobbet varje dag gör att jag lyssnar på en hel del ljudböcker. Eftersom de är svindyra att köpa så lånar jag dem på biblioteket. En ljudbok per månad eller två. De är så olika långa. En del är bara fem skivor, medan andra är 15 skivor långa.

Senast lyssnade jag på Familjegraven av Katarina Mazetti. Det är uppföljaren på Grabben i graven bredvid. Den var riktigt bra, och rolig. Innan dess var det Hälsning från Missångerträsk av Martina Haag. Också riktigt bra och rolig! Annars blir det mest deckare, eller thriller. Just nu lyssnar jag på Sankta Psyko av Johan Theorin. Spännande!

För några månader sedan blev jag av Evelyn tipsad om Storytel – ljudböcker i mobilen. Jag fick till och med en ljudbok i gåva av henne. Först i dag kom jag till skott och kollade in sajten www.storytel.se Jag insåg direkt att det här måste jag ha!

Så jag tecknade ett medlemskap där jag köper en ljudbok per månad för 89 kr. Så fort man betalat får man en kod via sms och sen kan man ladda ner en Storytel-app. Genom appen kan man sedan lyssna på ljudböcker – och man har över 2.000 titlar att välja på. Himmelriket!

Eftersom jag lyssnar på cd-spelaren (eller mp3-skiva) i bilen så tänkte jag att en bok per månad kan bli lagom. I dag på kvällspromenaden började jag lyssna på Heja, heja av Martina Haag. Där beskriver hon hur hon går från fetto till maratonlöpare. Perfekt peppbok! Hon är så himla rolig – och hon läser boken själv, vilket förhöjer upplevelsen enormt.

Vill man ha fri tillgång till ljudböcker betalar man 169 kr/månad. Och det är billigt med tanke på att en ljudbok kostar typ 300 kr att köpa.

Som ny Storytelmedlem har jag fem gratisböcker att dela ut till vänner. Så om någon är sugen kan ni ge mig er e-postadress så skickar jag er en inbjudan till Storytel och en gratisbok.

Kommentarer till: "Ny upptäckt: Storytel" (10)

  1. Jag lyssnar också massor på ljudböcker. Mest engelska. Fast på senare tid har jag lyssnat ovanligt mycket på svenska. Jonas Moström, Lars Kepler, Viveca Steen m.fl. Just nu har jag precis börjat med Carin Gerhardsen’s Hammarbyserien. Ha en bra dag! Kram

  2. Ja jag kan också rekommendera ljudböcker. Jag började lyssna på dessa när jag var påväg tillbaka ifrån min utmattningsdepression och hade tappat förmågan att läsa.

  3. Hej,
    kul att du gillar Storyel och skriver om det!
    Vi önskar mycket nöje med ljudböcker under bilkörning och promenader framöver!
    /Maria på Storytel

  4. Jag är också med i Storytel, men lyssnar på mer än en bok i månaden 🙂 Väl värt pengarna!

  5. God fortsättning!! Jag har testat Storytel men nu är maken lite sugen på att testa. Har du möjligtvis någon att ge bort? Han nås på inbokad@gmail.com om du har. ❤

    Kram kram

  6. Han hälsar och tackar!!! Kram!

  7. Hej! Bra att du skrev lite om storytel jag har funderat vad det handlar om! Låter ju som heaven. Antar att du delar ut inbjudningar till vänner och inte till läsare men jag tänkte att jag chansar! Skulle hemskt gärna börja använda det men pengarna sinar lite.

    Ha en jättebra dag! Kram

Kommentera

Etikettmoln

