Just another WordPress.com weblog

Ingen mer yoga på ett tag

I dag har jag fattat ett jobbigt beslut. Det blir ingen mer yoga på ett tag. Kanske till våren, men inte nu i höst i alla fall. Fortsättningskursen började den 8/10. Då kunde jag inte gå. Jag jobbade hemifrån och hade inte ro i kroppen att åka på yoga. Stressa för att hinna yoga, och köra 9 mil t.o.r enbart för att yoga, kändes inte som en bra idé.

I dag ville jag inte gå dit. Har precis fått mens och mår apa, och vill inte alls utöva yoga med tunna ljusa kläder. Plus att man inte får göra hälften av övningarna när man har mens. Man får inte spänna magen för då kan blödningen öka, eller nåt.

Nästa torsdag kan jag inte för då är jag i Stockholm. Då har jag inte kunnat gå tre av sju tillfällen, och det kostar 695 kr. S Å roligt är det inte att det är värt de pengarna.

Kommentarer till: "Ingen mer yoga på ett tag" (2)

  1. Det kommer säkert fler chanser.

  2. Jag förstår dig, stress och yoga går inte så bra ihop :-\ Man får ju utföra själva ställningarna och andas långsamt genom näsan, men man bör inte eldandas och göra sat kriyan då det kan göra att man får störtblödning. Man ska visst inte heller göra rotlås (vilket jag inte minns att jag lärt mig) av samma andledning.

Kommentera

Etikettmoln

