Just another WordPress.com weblog

7 km på 56 min

I kväll blev det tre varv på Västra Marks elljusspår, totalt 7 km. Det är en backig och bra runda. På ett varv är det fem jobbiga backar. När jag kommit uppför backarna får jag pausa och gå en stund. Och det behövs kan jag säga!

Efter 3 x 5 backar är jag rätt så trött, men det märks faktiskt att flåset blivit bättre. Pauserna med gång var kortare i dag jämfört med förra veckan. Mjölksyra känner jag knappt av alls, så syresättningen till musklerna funkar också bättre.

Belysningen på rundan är bra också, vilket är viktigt. På vissa elljusspår känns det som man befinner sig i ett akvarium, och ibland ser man knappt var man sätter fötterna. Så länge det inte är snö kan jag fortsätta springa i Västra Mark en gång i veckan.

Och jämfört med förra veckan så sprang jag 2 min snabbare. Den trenden får gärna hålla i sig 🙂

Kommentarer till: "7 km på 56 min" (1)

  1. Du är så himla duktig!

Kommentera

Etikettmoln

