Just another WordPress.com weblog

I kväll blev det gympa

Jag hittade ingen basic-variant på stegräknare! Varken på Stadium, Apoteket eller Teknikmagasinet. De mäter sträckor och kalorier, och det behöver jag inte ha.

Jag vill vara veta hur många steg jag går, och den får max kosta 150 kr. Man tappar ändå bort den efter ett tag. Min kompis Å hade tydligen en extra stegräknare hemma, så jag ska få den i morgon. Jag får hia mig.

Men paraply hittade jag på Stadium. Ett fint cerisefärgat för 99 kr. Perfekt, för paraplyn tappar man också bort efter ett tag.

En vardagsmotionssak som jag gjorde i dag var att höja mitt skrivbord och ställde mig och jobbade. Det ska jag göra några timmar varje dag! Någon-några timmar direkt på morgonen, och likaledes efter lunchrasten. Jag har gjort det i perioder innan, men nu ska jag försöka vara lite ihärdig.

I kväll blev det också gympa här hemma i byn. Nice.

Kommentera

Etikettmoln

