Just another WordPress.com weblog

Dämpa suget med protein

I går kväll kände jag mig galet sugen. Inte hungrig, men snudd på klättra-på-väggarna-sugen. Sannolikt var det vinet som väckte mersuget. Och hemma hos oss finns glass, godis, snacks…

Vin har tyvärr också den effekten att det påverkar omdömet negativt. Man hamnar väldigt snabbt i vad-fan-jag-får-väl-äta-vad-jag-vill-jag-är-ju-vuxen-tänk.

Men inte igår. Jag var beredd. Varje gång suget kom sköljande över mig så åt jag protein. Några skivor kallt, stekt bacon, efter en stund en burk kesella, och innan läggdags åt jag rullar med ost, skinka och majonäs. Först då kände jag mig nöjd.

På helgerna äter jag frukost sent, äter några nötter som mellanmål, sen middag och slutligen något kvällsmål. Så i princip blir det en måltid och ett mellanmål mindre än på vardagar. Kanske inte så konstigt då att jag kände mig sugen några timmar efter middagen.

Kommentarer till: "Dämpa suget med protein" (6)

  1. Vad bra att du fixar det… bra jobbat.. jag gör ett försök att bli sockerfri nu.. och få bort suget. sen hoppas jag att maten blir bättre med veckan som går.. sen skall jag snart vara på banan igen 😉 har varit tok sugen på allt dom senaste veckorna men nu får det vara slut..
    Ha en trevlig och super bra vecka… kram Cee

  2. Bravo Pernilla! Härligt varje gång man vinner över sig själv!! Kram 😃

Kommentera

Etikettmoln

