Just another WordPress.com weblog

På helgerna äter jag gärna rostat bröd, med smör och ost. Det blir oftast fyra mackor. Men inte i dag. Jag åt havregrynsgröt.

Sen skulle jag åka på bio med Lillasyster. Vi skulle se Sammys Äventyr 2 – en riktigt spännande och söt film. Vi var båda två fascinerade från början till slut kan jag säga. Hon var så fascinerad att hon helt glömde bort det chips och cola som hon hade med sig. Själv drack jag bara vatten. Att gå på bio utan att äta någonting är mycket ovanligt om man säger så. Det hänger liksom ihop.

Jag tror att det är precis så man måste göra. Ta ett val i taget. Varje gång man av gammal vana är nära att äta något som innehåller mjöl och socker så får man tänka S T O P. Vad kan jag äta i stället? Till i kväll har Storasyster tillagat parfait, som hon hittade receptet på i en LCHF-tidning.

Något annat som jag är sugen på att prova är att torka hamburgerkött i ugnen, som snacks. Perfekt kvällsmål framför tv:n. I går efter jobbet i danshallen var jag väldigt hungrig innan jag skulle lägga mig. I kylen hittade jag ett stekt ägg och några baconskivor som jag åt kallt på stående fot. Riktigt gott!

Kommentarer till: "Ytterligare två bra val gjorda" (1)

  1. Massor av bra val! Hejja 🙂 kram

Kommentera

Etikettmoln

