Just another WordPress.com weblog

Dag 5 utan mjöl och socker

Riktigt sant är det inte, för jag drack vin i går kväll. Men det vill jag helst inte avstå från fredag-lördag kväll. Det är ju så gott!

Jag ”firade fredag” med vin i går eftersom jag jobbar i kväll. Får skjuta på fredagskänslan några timmar till, fram till midnatt ungefär. Och då är det ju redan lördag.

Jag jobbar på ett dansställe varannan fredag. Jag börjar kl 18 och jag vill alltid vila en halvtimme innan jag åker dit. Så det är snabbmat som gäller. I dag blev det köttbullar och pasta. Men jag åt rester, kycklinggryta med mathavre.

Fast det var väldigt nära att jag köpte färskpasta utan att ens tänka mig för. Det är bland det godaste jag vet, så det var tur att jag inte gjorde det. Jag kom på mig själv, innan jag gjorde det.

Kommentarer till: "Dag 5 utan mjöl och socker" (1)

  1. Bra att du hann stanna upp och göra ett aktivt väl.

Kommentera

Etikettmoln

