Just another WordPress.com weblog

5 km på 33:54

För första gången på länge så tränade jag i dag helt oplanerat. (Det vanligaste är att jag skippar planerad träning.)

Jag jobbade hemifrån i dag och solen sken så vackert ute. Så jag lunchjoggade 5 km. För att jag behövde rensa skallen. För att jag behövde röra på mig. För att jag behövde en dusch av endorfiner.

Och det fick jag 🙂 Hyfsat snabbt gick det också. Km 1-2 och 5 under 7 min och km 3-4 strax över. Supernöjd!

Jag sprang på lilla vägen utanför vårt hus. Är rädd att jägarna ser fel om jag älgar fram i skogen 😉 Två bilar och en traktor passerade så det var lugnt och stilla. Inte ens musik i öronen. Bara njuta av den vackra höstdagen.

Annars har det varit en hysterisk dag. Jag har jobbat som en gnu för att komma ikapp med mitt arbete. Lyckades halvvägs. Samma rusch i morgon så är jag nog ikapp. I alla fall nästan.

Mitt i allt detta skulle jag vänta in DHL som skulle komma med en lastpall från Newbody. Storasysters klass har sålt Newbodykläder för att finansiera sin klassresa till våren. De har sålt mycket, och tjänat 16000 kr 🙂 Nu ska allt bara ut till kunderna.

Så det blev att bära och kånka lådor, sortera och fixa med det några timmar. Och däremellan skulle jag köra och hämta/lämna barn två gånger i Kallinge. Tre mil tur och retur varje gång. Och sen jobba lite till.

Nu dricker jag lite vin och njuter av att läget känns lite mer under kontroll i dag än det gjorde i går. I morgon kan jag inte ”fira fredag” för då jobbar jag i Danshallen Belganet.

Yogan skippade jag i dag. Att stressa ytterligare ett snäpp för att åka och yoga kändes lite bakvänt. Desto tacksammare är jag över min lunchjogg 🙂

20121011-212741.jpg

20121011-212756.jpg

20121011-212806.jpg

Kommentarer till: "5 km på 33:54" (2)

  1. Åh jag är så avundsjuk! Bra jobbat, snart är du under 30min 😀
    Idag kunde jag inte ens va en promenad i solen för knät jäklades :-/

  2. Bra jobbat. Riktigt fina bilder.

Kommentera

Etikettmoln

